Відтоді, як ательє зі створення «заряджених» версій Mercedes-Benz досягло помітних успіхів у спорті, материнська компанія Daimler-Benz AG і дочірня AMG пішли на зближення. Об’єднавши свої можливості, вони посіли лідерську позицію в сегменті спортивної розкоші.
З ударною потужністю
Тюнінгове ательє AMG, засноване Гансом-Вернером Ауфрехтом та Ергардом Мельхером у 1967 році, здобуло всесвітнє визнання після того, як «перекроєний» інженерами представницький седан AMG Mercedes 300 SEL 6.8 виборов перемогу в легких спорткарів і посів друге місце в загальному заліку перегонів «24 години Спа» у 1971 році.
Із приходом слави відбулося й розширення. У 1976 році AMG перебирається до нинішньої своєї штаб-квартири, до Аффальтербаху, розташованого неподалік Штутгарта. Компанія переїжджає до невеличкого сонного містечка, оточеного яблуневими садами, аби тут, серед тиші, створювати мотори, що підкорюватимуть потужним ревінням спортивні траси. Адже AMG уже не просто займається тюнінгом. У 1980-ті ательє стає повноцінним виробником двигунів.
Стрибок на якісно новий рівень відбувся з появою нового AMG 300 CE 5.6, побудованого на базі кузова W124 – першого в історії седана, який зміг здолати бар’єр швидкості у 300 км/год. Наприкінці 1980-х на такі прориви спроможні були хіба що спорткари, чиї власники мусили миритися з поганою керованістю та сумнівною стійкістю, не кажучи вже про жертвування комфортом. Натомість тут рекордні показники продемонстрував зручний, упевнено стійкий, чотиримісний представницький автомобіль, та ще і з багажником! За кілька років він отримав від розробників ще більший, шестилітровий двигун, а від американських фанатів – прізвисько Hammer, «Молот», з яким і увійшов в історію.
Погнали!
Наприкінці 1980-х розпочалася і співпраця Daimler-Benz і AMG у галузі спорту. В той час значна частка слави дісталася Mercedes-Benz з індексом 190 (W201).
Ця компактна та економічна модель з’явилася у відповідь на нафтову кризу і стала першим справді масовим автомобілем. Особливу популярність порівняно недорогий спортивний автомобіль мав серед молоді. А після того, як «заряджені версії», що брали участь у перегонах у приватному порядку, показали відмінний результат, у 1988 році керівництво концерну прийняло рішення про участь у німецькому кузовному чемпіонаті DTM. Завдяки цьому в 1989 році з’явилася вдосконалена версія Mercedes-Benz 190 E 2.5–16 Evolution I, для якої AMG пропонували серйозні доопрацювання. У версії під маркуванням Evolution II комплект для підвищення потужності від AMG входив до стандартного оснащення автомобіля. Він брав «сотню» за 7,1 секунди та розвивав швидкість у 250 км/год.
Офіційне партнерство AMG у перегонах дало відчутні результати – загалом, за час участі у DTM, пілоти 190-х Mercedes-Benz здобули 50 перемог. Потім на зміну цій моделі прийшов AMG Mercedes C-класу – автомобіль, який завдяки високотехнологічному оснащенню мав більше спільного з гоночними болідами, ніж із моделями серійного виробництва.
Топ-версії – на конвеєр
У 1990 році AMG укладає угоду про співпрацю з Daimler-Benz AG, завдяки чому отримує можливість продавати свої автомобілі в дилерській мережі концерну. При цьому AMG не втрачає своєї індивідуальності, навпаки, того самого року патентне відомство визнає AMG торговою маркою – завдяки тому, що назва є широко відомою. Ательє відкриває вже третій свій завод, кількість співробітників зростає до 400 осіб.
Першим спільним проектом, утіленим AMG і Daimler-Benz AG, стає Mercedes-Benz C 36 AMG. Так, під час роботи над першим офіційним замовленням потрібно було звітувати перед концерном директорів за всі витрати та обґрунтовувати кожний свій крок; так, у зовнішності цього автомобіля переважає консервативно-мерседесівська манірність, а не AMG-шна зухвалість. Але це замовлення приносить ательє стабільність і стає поштовхом для подальшого розвитку.
Після першого заводського Mercedes-Benz із приставкою AMG у модельному ряду штутгартської компанії завжди є в наявності відтюнінговані топ-модифікації автомобілів усіх наявних класів – від найкомпактніших автомобілів А-класу до легендарних переможців бездоріжжя G-класу.
Остаточне возз’єднання
У 1999 році Ганс-Вернер Ауфрехт передає контрольний пакет акції тюнінгового ательє DaimlerChrysler AG. Тепер AMG має можливість повною мірою використовувати ресурси материнської компанії. І новостворений підрозділ концерну не забарився з запуском у виробництво раніше розробленого Mercedes-Benz SL73 AMG – найпотужнішого на той момент родстера у світі, який мав під капотом двигун V12, найбільший серед тих, які були встановлені на автомобілях суперлегкого класу.
На зламі тисячоліть обсяги продажу AMG сягають рекордних показників, причому найпопулярнішою є модель ML 55 AMG – топ-версія позашляховика, розробленого під смаки заокеанських фанатів Mercedes-Benz у США.
У 2005 році Daimler отримує вже всі 100 % акцій. І якщо попередній крок до зближення мав наслідком більше залучення потужностей материнського концерну, то остаточне злиття було ознаменоване появою власних розробок AMG. Так, у 2006 році з’являється перший самостійний, а не модифікований на основі вже наявного двигун – атмосферний бензиновий V8. Саме цей мотор після чергового витка вдосконалень став серцем першого автомобіля, створеного винятково й повністю силами AMG, – наступника легендарного «Крила чайки» SLS AMG.
На гоночних трасах
Протягом десятиріч Mercedes-AMG був найуспішнішим брендом в історії перегонів DTM та забезпечував прекрасні показники в автоспорті завдяки таким моделям, як SLS AMG GT3, Mercedes-AMG GT3 та Mercedes-AMG GT4.
Досвід, здобутий у царині перегонів туристичних автомобілів, відіграв ключову роль у ході розробки спеціальних автомобілів AMG, які беруть участь у забезпеченні найславетніших перегонів – Формули‑1. З 1996 року AMG постачає для них автомобіль безпеки – це спеціальний спортивний автомобіль, який використовується у випадках небезпечних ситуацій. Нині це Mercedes AMG GT R з 585 «конячками» – найпотужніший із сейфті-карів в історії Формули. Дітищем AMG є й медичний автомобіль C 63 S Estate потужністю 510 к. с., місткий салон якого залишає вдосталь місця для трьох медиків і всього необхідного обладнання.
Індивідуальний підхід
Якщо пристрастю AMG завжди була швидкість, то душею цієї компанії – близьке спілкування з клієнтами. У 2006 році стартує програма AMG Performance Studio, спрямована на задоволення потреб поціновувачів топ-версій Mercedes-Benz на індивідуальному рівні.
Віднині ательє втілює особливі вимоги до зовнішності автомобілів і переліку конкретних технічних модифікацій – систем спортивної підвіски AMG, високоефективних гальмівних систем AMG, комбінації коліс і шин AMG тощо.
Ще один напрям, за який відповідає AMG Performance Studio, – це виробництво спеціальних лімітованих серій автомобілів. По суті, було створено тюнінг-ательє всередині тюнінг-ательє, яке взяло на себе випуск обмежених тиражів Signature Series, Black Series и Black Editions. Ще до того моменту, як такі найекстремальніші, найбожевільніші чи найвишуканіші красені сходять із конвеєра, цілком зрозуміло: їхня доля – бути недоступними більшості раритетами.
Досконалість для найвибагливіших
На сьогодні в Mercedes-AMG Gmb в Аффальтербаху працює понад 1700 осіб – і серед них лише кілька десятків майстрів, яким довірено вручну складати надпотужні двигуни, дотримуючись принципу «оne man – one engine».
Модельний ряд Mercedes-AMG задовольняє будь-які смаки, адже пропозиції охоплюють понад 50 моделей із потужністю від 306 к. с. до 639 к. с. Це седани, купе та позашляховики, а також родстери та представники сімейства Mercedes-AMG GT, другої зі спортивних серій, розроблених власними силами AMG. І можна бути впевненим: хоч би про яку з моделей ішлося, ексклюзивною в ній буде кожна деталь.