Зіркові броненосці

Чи не більшість сильних світу цього обирають для безпечного пересування Mercedes-Benz із додатковим захистом – і це доводить, що Daimler AG є найавторитетнішим із виробників броньованих автомобілів у світі.

Сергій ФЕДОРЕНКО

консультант з продажу автомобілів

Купівля броньованих Mercedes-Benz здійснюється за попереднім замовленням, згідно зі встановленою Daimler AG процедурою. Замовник може попередньо узгодити нюанси бронювання та інші характеристики.

Появі сучасних, продуманих до деталей бронеавтомобілів передувала тривала історія спроб убезпечити VIP-пасажирів від пострілів і вибухів. Першими укріпленими металом транспортними засобами були навіть не автомобілі, а карети. Примітно, що ще в «доавтомобільні» часи було сформовано принцип, якого дотримуються й досі. Наявність додаткових захисних систем у транспортному засобі не афішувалася. Тоді вважали: якщо зловмисник знатиме, що екіпаж надійно захищає свого пасажира, для вчинення замаху буде обрано той засіб, від якого броня не вбереже. Тож краще тримати захисний потенціал у таємниці.

На початку автомобільної ери

Такого підходу дотримувалися й у перші десятиліття автомобілебудування. Тоді додаткове оснащення армованими елементами приватних транспортних засобів здійснювали автомайстерні. Часто це робилося потай і в такий спосіб, щоб зберегти зовнішній вигляд базової моделі. Через це про броньовані автомобілі початку ХХ століття збереглося дуже мало відомостей. А та інформація, яка ставала відомою, була свідченням великого успіху правоохоронців, або ж навпаки, їхнього провалу.

Перші «лати» для Mercedes-Benz

З часом за виробництво броньованих автомобілів узялися великі автовиробники, й дуже швидко в Європі лідером став Mercedes-Benz. Першим автомобілем зі спецзахистом, встановленим уже під час складання, став лімузин Pullman «Нюрбург 460» (W08) 1928 року. Убезпечувати водія і пасажирів від нападу мали залізні щити на вікнах, що піднімалися за потреби. Для того щоб водій бачив, куди рухатися, на «лобовій» пластині була оглядова щілина. А «ВІПи» на пасажирських сидіннях, перебуваючи в залізному коробі, могли бачити, що відбувається навколо, за допомогою перископа.

Потім німецькі спеціалісти освоїли використання куленепробивного скла й почали створювати на основі найвідоміших автомобілів часів Другої світової Großer Mercedes 770-ї моделі комфортні броньовики. В 1940-х на заводі було вперше випробувано і так звану капсульну технологію. Відповідно до неї, салон автомобіля одразу виготовляється з бронеелементів, потім він встановлюється на надійне шасі, після чого на бронекапсулу навішуються інші деталі кузова. За першої спроби, коли будувався Mercedes-Benz 540K у 1942 році, таке рішення було визнано занадто дорогим, проте початок було покладено!

Найнадійніший – заводський варіант

Відтоді й до сьогодні існують два варіанти зміцнення автомобілів.

Перший – робота над готовими моделями, яку виконують спеціальні фірми. В такому разі базову модель розбирають до «скелета», після цього на неї встановлюють елементи захисту, броню, куленепробивне скло, склопідіймачі, підсилюють підвіску, в деяких випадках вносять зміни в конструкцію трансмісії та двигуна. В результаті броньований автомобіль ззовні майже не відрізняється від базового.

Другий – це капсульний принцип, за якого автомобіль «вибудовується» навколо салону, виготовленого з бронематеріалів. У такому разі автомобіль ззовні не відрізняється від базової моделі, проте кардинально відрізняється від неї по суті. Саме капсульний метод, визнаний найнадійнішим, використовувався при заводському бронюванні Mercedes-Benz S-, E- та G-класів.

Цілковита впевненість

Під час розробки та виробництва броне­автомобілів Mercedes-Benz застосовуються такі принципи:

Використання найсучасніших матеріалів. Силова частина салону укріплена склопластиковими композитними матеріалами в комбінації зі спеціальною сталлю (категорія В4) або спецсталлю в поєднанні з елементами з полімерних композитів (категорія VR9 – VR10). Метал захищає від ураження кулями, а додаткові елементи з волокнистих композитів перешкоджають проникненню в салон уламків. Фахівці постійно випробовують на міцність нові матеріали, щоб за мінімальної ваги домогтися максимального захисту.

Увага до дрібниць. Враховуються всі нюанси. Захищаються навіть такі потенційно вразливі місця, як дверні отвори, стикові зазори в кузові або місцях з’єднання металу зі склом, а також отвори для електропроводки. Звісно, паливний бак і покришки теж зроблені куленепробивними. Через збільшення ваги заново перепроектовуються дверні шарніри, підвіска, гальмівна система.

Забезпечення надійного зв’язку. Як додаткові засоби безпеки Mercedes-Benz Guard пропонує систему тривожної сигналізації, яку можна задіяти під час нападу, а також інтерком-систему, що забезпечує зв’язок із зовнішнім світом.

Безпека в деталях

Кузов. Це перше, що потребує вдосконалення. А найбільш уразливими в кузові є двері, тож усі пустоти в них мають бути заповнені. Залежно від рівня бронювання для цього використовується і листовий метал (дешева й дуже надійна броня), і балістичний нейлон або кевлар (за аналогією з бронежилетами). При цьому неодмінним атрибутом куленепробивного автомобіля стає третя посилена петля на дверях. Стелю і днище автомобіля, крім листів металу, укріплюють балістичними тканинами на основі арамідних волокон. У бампери встановлюють підсилювачі для поглинання лобового зіткнення, щоб захистити від удару переднюю частину двигуна.

Скло. У броньованому автомобілі це своєрідний «сендвіч» із полікарбонату та свинцевого скла. Товщина найтоншого з матеріалів, використовуваних для бронеавтомобілів, становить 2 см, найтовстішого – 6,5 см.
Колеса. Окрема й важлива частина бронемобіля. У покришки інтегрують спеціальні протиаварійні вставки, які називаються Run Flat, або технологія Michelin PAX. Вони дозволяють автомобілю з пошкодженим (навіть простреленим!) колесом проїхати до 120 кілометрів.

Броня Mercedes-Benz Guard відповідає рівню захисту VR9–VR10 згідно з категорією захисту BRV 2009 у другій редакції, це найвищий із можливих рівнів захисту. Такі автомобілі можуть витримати постріл бронебійними патронами. Навіть якщо на лобове скло Guard покласти гранату, то після вибуху машина зможе спокійно продовжити рух. Наїзд на міну теж не стане для автомобіля фатальним завдяки посиленому днищу та спеціальним колесам.

«Фортеця на колесах»

Саме таку назву отримав проект із бронювання Mercedes-Benz G63 AMG, реалізований канадською компанією INKAS.

«Для нас велика честь мати цю унікальну можливість – стати однією з перших компаній, яка бронює новий Mercedes-Benz, – зауважив Девід Хазанський, генеральний директор INKAS. – Більше ніж 20-річний досвід роботи з автомобілями Mercedes-Benz дозволяє нам підготувати для клієнтів автомобілі з найвищим рівнем безпеки, комфорту та якості».

Топові пропозиції Guard

Сьогодні зірковий бренд пропонує два розкішні бронеавтомобілі: Mercedes S 600 Guard і Maybach Guard.
Mercedes S 600 Guard. На броньованому флагмані зі Штутгарта їздить більшість глав держав і керівників великих корпорацій. S-клас можна придбати як у варіанті з кузовом седан, так і в подовженій модифікації – це лімузин Pullman. Він побудований на базі W222 S-класу і має топовий 6-літровий двигун V12, який видає 530 к. с. і максимальну швидкість 190 км/год. Комплектується автомобіль 7-ступеневою автоматичною коробкою передач.

Перевагою цього автомобіля є потужна балістична броня класу VR 9 і кузова, і скла, яка в змозі витримати навіть пряме влучення бронебійних куль. Автомобіль оснащений повним спектром властивого для броньованого авто обладнання: системою сигналізації під час нападу, переговорним пристроєм «автомобіль-вулиця», гідравлічними склопідіймачами, функцією аварійної подачі свіжого повітря, яка захистить екіпаж від проникнення в салон отруйних речовин. Є і система автономного пожежогасіння. На пневматичну підвіску ставлять спеціальні надпотужні амортизатори. Звісно, для такого автомобіля створена своя, унікальна гальмівна система.

Придбання броньованого автомобіля у три кроки:

Консультант «Автомобільного Дому Україна» допоможе укласти запит до головного офісу Mercedes-Benz та зорієнтує, які документи необхідно подати.

Коли служба безпеки заводу-виробника здійснить перевірку (а це може тривати від 6 до 9 місяців), відбувається узгодження з клієнтом захисного устаткування та інших технічних параметрів, а також обговорюються деталі екстер’єру та інтер’єру автомобіля.

Після прийняття оплати на завод надходить замовлення, і його спеціалісти розпочинають роботу над створенням чергового шедевра надміцного Mercedes-Benz.

Maybach S650 Guard

будується на базі Mercedes S600 Guard і є одним із найбільш престижних і дорогих автомобілів світу. Maybach бронюється тільки за програмою VR10. Система захисту дозволяє протистояти механічному впливу важких предметів і захистить високопоставлених пасажирів від куль, випущених із гвинтівки Драгунова. А в ситуації, коли нападу можна уникнути, різко залишивши можливе місце атаки, Maybach покаже себе як дуже динамічний автомобіль, бо під капотом встановлюється 530-сильний V12 з двома турбінами. Завдяки йому важкий седан демонструє феноменально різкі прискорення. При цьому в салоні зберігається абсолютний комфорт – великою мірою завдяки пневматичній підвісці, яка ефективно нівелює дорожні нерівності.

До додаткових систем безпеки належать броньовані паливні баки та спеціальні колеса, що дають змогу залишати небезпечну зону, навіть якщо покришки розірвані на шматки. Плюс «тривожна» кнопка, яка може бути активована з будь-якого пасажирського крісла й автоматично блокує двері та оповіщає про небезпеку за допомогою звукових і візуальних сигналів. Спілкування з зовнішнім світом можливе за допомогою вже згаданої інтерком-системи.

Звісно, про те, що Maybach – найрозкішніший з усіх бронеавтомобілів, нагадує вишукане внутрішнє оздоблення з високоякісних сортів шкіри та дерева, найсучасніші електронні помічники, та й загалом неперевершена продуманість дуже місткого салону з високою звукоізоляцією.